Terug naar overzicht

Welke factoren bepalen de prijs en duur van de ontruiming?

Kosten woningontruiming

Er zijn verschillende factoren die invloed hebben op de prijs van een woningontruiming. In dit artikel nemen we deze graag met u door. Allereerst is het belangrijk om te bepalen welk type ontruiming u nodig heeft. Wij kunnen onder andere woningen, seniorenwoningen, zorginstellingen, bedrijfspanden en kantoren ontruimen. Hierbij kan het gaan om een volledige ontruiming, verhuizing van (een deel van) de inboedel of het uitvoeren van kleine reparaties. Naast woningontruiming biedt Uw Ontruimer ook aanvullende diensten, zoals vloerverwijdering, spoedontruiming, bedrijfsontruiming, inboedelopkoop, traplift verwijdering, verhuizing en taxatie van inboedels. Daarnaast spelen factoren zoals tijdsdruk en de hoeveelheid spullen een belangrijke rol bij het bepalen van de uiteindelijke prijs.
ook invloed hebben op de prijs. Lees vooral verder als u meer wilt weten over hoe de prijs van een ontruiming tot stand komt.

wat is woningontruiming uitgevoerd door UwOntruimer.nl

Hoe lang duurt een ontruiming?

Zoals aan het begin van de pagina al kort is toegelicht zijn er verschillende factoren die van invloed zijn op het tijdsbestek en de kosten van een ontruiming. Graag willen we u informeren over onze aanvullende werkzaamheden, naast het ontruimen, om uw woning bezemschoon op te leveren. Ook deze zullen de duur van de volledige ontruiming beïnvloeden. Hierbij kunt u denken aan het professioneel verwijderen van vloeren, inbouwkasten, wanddecoratie, verlichting en andere bevestigingen. De achtergebleven gaatjes worden netjes gedicht en de losse bedrading wordt veilig afgewerkt. Ook kunnen wij klusjes voor de oplevering, zoals stucen, schilderen, het terugplaatsen van deuren en doen van tuinwerk, voor u uitvoeren om u deze zorg volledig uit handen te nemen. Aanvullend op de woningontruiming kunnen we ook diensten verlenen als vloerverwijdering, bedrijfsontruiming, trapliftverwijdering, verhuizing, spoedontruiming, inboedelopkoping en inboedel taxering. De laatste stap is het volledig schoonmaken van de woning zodat we deze netjes kunnen opleveren. Afhankelijk van welke werkzaamheden we uitvoeren zullen we een inschatting maken van de duur van de ontruiming. Mocht het nodig zijn dan kunnen we uw woning binnen 24 uur ontruimen met een spoedontruiming.

Omvang van de woning of ruimte

Een tweede factor waar we naar kijken, is de omvang van de woning of ruimte. Hierbij letten we niet alleen op het aantal kamers en vierkante meters, maar ook op hoe vol de ruimte staat. Dit heeft namelijk invloed op de hoeveelheid tijd en werk die nodig is om de ontruiming uit te voeren. Daarnaast kan het voorkomen dat er zware of grote objecten in de inboedel aanwezig zijn. Zeker bij bedrijfspanden is dat vaak het geval. In zulke situaties hebben onze specialisten mogelijk wat meer tijd nodig of maken zij gebruik van zwaardere machines om de klus veilig en efficiënt uit te voeren.

Impact van de inboedel

Wat er met de inboedel gebeurt is volledig aan u. Wat u kiest kan wel van invloed zijn op de prijs van de woningontruiming. Zo kunt u ervoor kiezen om afstand te doen van een deel van uw inboedel, of de inboedel in zijn geheel. Mochten er waardevolle items tussen zitten, dan kunt u kosteloos gebruik maken van onze ervaren taxateur. De opbrengst hiervan kunnen we voor u in mindering brengen op de factuur. Het kan voorkomen dat u onder de streep nog geld van ons ontvangt. De overige inboedel die wij zorgvuldig ontruimen zullen we hergebruiken in samenwerking met diverse kringloopwinkels en goede doelen. Wat wij net zo belangrijk vinden is dat we het afval scheiden zodat deze gerecycled kan worden.

Spoedontruiming

Ervaart u tijdsdruk door bijvoorbeeld een opleverdatum en heeft u met spoed een ontruiming nodig? Dan bent u bij Uw Ontruimer aan het juiste adres! Binnen 24 uur na overeenkomst staan onze ervaren vakmensen bij u op de stoep om uw woning te ontruimen. Heeft u vragen over de kosten die verbonden zijn aan een spoedontruiming? Neem dan direct contact met ons op via onderstaand telefoonnummer.

woningontruiming uw ontruimer

Bereikbaarheid en locatie

Wat we ook in acht moeten nemen is waar uw woning of bedrijfspand gelegen is. Factoren die daarbij meetellen zijn de bereikbaarheid en parkeergelegenheid, op welke verdieping de ruimte zich bevindt en wat de afstand tot de verhuiswagen zal zijn. Afhankelijk hiervan maken we een beslissing over de materialen en machines die nodig zijn en kunnen we een betere inschatting maken van de tijd die het ons kost om de woning te ontruimen.

Wat kan ik zelf doen?

Mocht een volledige ontruiming niet in uw budget passen, dan zijn er een aantal dingen die u zelf kunt oppakken. Eerder hebben we de verschillende werkzaamheden toegelicht die samen de prijs op de factuur opbouwen. Door bijvoorbeeld zelf al (een deel van) de inboedel te ontruimen of kleine reparaties uit te voeren kunt u kosten besparen. Mocht u hierin geïnteresseerd zijn, bekijk dan ons stappenplan en de bijbehorende tips om uw huis leeg te maken. Het nadeel hiervan is dat u niet het gemak ervaart om volledig door Uw Ontruimer ontzorgt te worden.

Tarieven woningontruiming

Door te kiezen voor een ervaren partij als Uw Ontruimer bent u verzekerd van een snelle, nette en zorgvuldige woningontruiming. Mocht u nieuwsgierig zijn naar onze prijsopbouw, vraag dan kosteloos een offerte aan via het contactformulier onderaan de pagina. Ook kunt u vrijblijvend een afspraak met ons maken waarbij we graag komen toelichten hoe we te werk gaan, u graag volledig willen ontzorgen en onze facturen opbouwen. Wilt u direct hulp bij een ontruiming? Bel dan naar 085-303 58 94.